Kapitel 1 Kunder och försäljning (e-bok)
Format
E-bok
Filformat
EPUB med vattenmärke (0.0 MB)
Om vattenmärkning
Språk
Svenska
Utgivningsdatum
2015-02-27
Förlag
Founders Alliance Publishing
ISBN
9789174377620

Kapitel 1 Kunder och försäljning E-bok

Ur Entreprenörsboken vol 1

E-bok,  Svenska, 2015-02-27
29
Läs i Bokus Reader för iOS och Android
Kapitlet Kunder och försäljning är ett utdrag ur Entreprenörsboken vol 1 av Founders Alliance.

Att kunna sälja sin produkt eller sina tjänster är både roligt och nödvändigt, och det är försäljningen som gör det möjligt för dig att förverkliga dina företagsidéer. Du måste helt enkelt se till att få in mer pengar i företaget än vad som går ut för att det ska går runt. Innan du gör något annat bör du därför fundera över hur du ska få in dessa pengar. Man kan säga att försäljningen är motorn i företaget, stannar den, stannar hela verksamheten och det blir omöjligt för dig att driva den vidare. I kapitlet får vi ta del av hur framgångsrika entreprenörer ser på försäljning och hur man lyckas med den. Vilka är mina kunder? Hur får man till ett avslut? Hur hittar man rätt säljare och hur leder man dem? Vi får följa processen från bolagsstart till dess man börjar anställa ett säljteam.

Vi får också läsa personliga porträtt av Ayad Al Saffar, grundare Kin Group inkl. Ur&Penn; Anna-Clara Blixt Modin, grundare StagePool, Ubetoo; Hampus Jakobsson, grundare TAT; Anette Wesström Sundqvist, grundare Fourfield Scandinavia inkl. NK Sport & Fritid; Torsten Jansson, grundare New Wave Group inkl. Kosta Boda samt Lars-Henrik Friis Molin, grundare Universum inkl. Nova, Campus.
Visa hela texten

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Redaktör Christina S Donnerlid